تاثیر بازی و هیجان بر یادگیری زبان 

تا به حال چندین بار آرزو کرده اید ای کاش میتوانستید با خوردن یک کپسول و یا تزریق یک آمپول به طور اعجاب انگیزی یک شبه زبان انگلیسی را یاد بگیرید؟ چندین بار یادگیری زبان انگلیسی را شروع کردید، پس از مدتی نا امید شدید، دوباره شروع کردید و باز انگیزه خود را از دست دادید؟ خیلی از ما در این شرایط شروع به سرزنش خود میکنیم. شاید به خود برچسب بی استعداد بودن بزنیم. ممکن است فکر کنیم به اندازه کافی توانمند نیستیم. شاید هم تصور کنیم زبان انگلیسی یک غول بی شاخ و دم است که جز افرادی خاص هرکسی از پس آن برنمی آید. اما اگر مشکل از شما نباشد چه؟ اگر مشکل از جای دیگری آب بخورد چطور؟

 

یادگیری زبان به روش قدیمی

 

چرا یادگیری زبان به نظر سخت می آید؟

 

کلاس های خصوصی یا آموزشگاهی گران قیمت، روش های تدریس کهنه، و یا حتی خسته کننده بودن کتاب های قطور گرامر و لغت و… . بیایید واقع بین باشیم. هیچ کدام از این ها دلیلی بر بی استعداد بودن شما نیست. پس لطفا دست از سرزنش کردن خود بردارید.

 

یادگیری زبان انگلیسی با کتاب

 

شاید هم تصور کرده اید برای یادگیری زبان انگلیسی باید وقت و انرژی خارق العاده ای صرف کنید. اما اگر واقعا اینطور است، چطور افراد زیادی با صرف زمان و انرژی نه چندان زیاد، توانسته اند از پس یادگیری زبان انگلیسی بربیایند؟ بسیاری از آن ها حتی از کلاس های خصوصی و یا آموزشگاه ها هم استفاده نکرده اند و خود در خانه زبان انگلیسی را فراگرفته اند.

 

آیا می توان بدون کلاس و کتاب هم زبان یاد گرفت؟

 

خب البته چه کسی بدش می آید بدون این که لازم باشد سختی رفت و آمد به کلاس و یا هزینه های آن را به جان بخرد، در محیط  گرم و نرم خانه به راحتی زبان انگلیسی را یاد بگیرد؟ حتی بسیاری از افرادی که برای مدت زیادی عضو ثابت کلاس های زبان بوده اند هم همچنان در درک دست زبان انگلیسی یا روان صحبت کردن مشکل دارید و کمیتشان لنگ میزند!

 

آموزش زبان انگلیسی در خانه

 

حقیقت ماجرا این است که این روزها دیگر یادگیری زبان جدید، مثل زبان انگلیسی برخلاف گذشته که تنها منبع یادگیری زبان انگلیسی کلاس و یا کتاب بود،  لزوما به معنی نشستن در کلاس درس یا پای کتاب های قطور لغت و گرامر نیست. حتی اگر بهترین کلاس ها و خبره ترین اساتید زبان را هم داشته باشید، باز هم بدون خودآموزی نتیجه راضی کننده ای به دست نخواهید آورد.

 

چرا زبان مادری را به آسانی می آموزیم؟

 

از آنجایی که یادگیری زبان مادری فرایندی کاملا ناخودآگاه است، آن را به آسانی آب خوردن و بدون هیچ تلاش یا پشتکاری می آموزیم. ما در کودکی کوچکترین تلاشی برای یادگیری لغت نمیکنیم. برای یادگیری قواعد به کلاس دستور زبان نمیرویم. برای تقویت مکالمه یا لهجه خود هم در کلاس های بحث آزاد شرکت نمیکنیم! با این حال یادگیری ما به بی نقص ترین و سریع ترین حالت ممکن اتفاق میفتد.

 

یادگیری زبان مادری

 

زبان مادری به دلیل آموزش ناخودآگاه، به طبیعی ترین حالت و به صورت خود به خودی در ذهن کودک ثبت و ضبط میشوند. در حقیقت زمانی که کودک خود متوجه نیست، ذهنش در پشت پرده مشغول سامان دهی اطلاعات، لغات، عبارات و حتی الگوهای تکرار شونده دستور زبان است.

 

آیا راه یادگیری زبان را درست آمده ایم؟

 

ما بدون آن که بسیاری از قواعد دستور زبان فارسی را بدانیم یا از نقش مسند و مسند علیه مطلع باشیم به طور ناخودآگاه آن ها را کاملا درست به کار میبریم. علت ماجرا این است که طبیعی ترین و درست ترین فرایند یادگیری که یادگیری به صوت ناخودآگاه است را طی کرده ایم.

 

یادگیری زبان در بچه ها

 

در مقابل، اگر فرضیه یادگیری با خواندن کتاب های گرامر و دستور زبان درست میبود، جوامع بشری میبایست اول دستور زبان را مطالعه میکردند و بعد به حرف می آمدند. در حالیکه کتاب های دستور زبان مدت طولانی بعد از به وجود آمدن خود زبان نوشته شد. این موضوع نشان میدهد که ما تا به حال، راه را وارونه طی میکردیم.

 

یادگیری زبان با بازی

 

درحقیقت، انجام بازی یکی از موثرترین راه های یادگیری زبان است. شاید وقتی حرف از یادگیری زبان انگلیسی درمیان باشد، کمتر کسی ذهنش به انجام بازی به زبان انگلیسی خطور کند. اما واقعیت این است که انجام بازی علی الخصوص بازی دونفره به چند دلیل باعث میشود تاثیر یادگیری مهارت های مختلف شنیدن، خواندن و صحبت کردن را برای شما چندین برابر شود.

 

آموزش زبان انگلیسی با بازی

 

علت اینجاست که اصولا فرایند طبیعی یادگیری زبان، یادگیری به صورت ناخودآگاه است. به این معنا که یادگیری زبان دقیقا زمانی اتفاق می افتد که هیچ تلاشی برای یادگیری آن نمیکنیم. زمانی که کتابی به دست میگیریم و یا در کلاس شرکت میکنیم و سعی میکنیم که آن را فرابگیریم، درواقع ذهن را مجبور میکنیم تا از طریق فرایندی غیر طبیعی زبان را بیاموزد.

 

یادگیری زبان با اپلیکیشن هی یو

 

خب، حال بیایید اندکی به عقب برگردیم. چه میشد اگر آموختن زبان انگلیسی از کتاب های قطور و محتواهای کسل کننده به داخل بازی های جذاب و هیجان انگیز آورده میشد. یا  حتی کمی تخیلی تر، چه میشد اگر میتوانستیم هیجان این بازی را با دوستانمان هم شریک شویم ؟

 

یادگیری زبان انگلیسی با اپلیکیشن هی یو

 

خب، خیال بافی دیگر کافی است! خبر خوب این که یادگیری زبان انگلیسی به لذت یک بازی دونفره دیگر یک رویا نیست. اپلیکیشن زبان انگلیسی هی یو سختی راه پرپیچ و خم یادگیری زبان انگلیسی را برای شما هموار کرده و آن را به هیجان و لذت یک بازی دلچسب آن هم با دوستانتان تبدیل کرده.

 

اپلیکیشن هی یو برای چه افرادی مناسب است؟

 
 

اپلیکیشن آموزش زبان هی یو

 

در اپلیکیشن زبان انگلیسی هی یو، مهم نیست چه سطحی از زبان دارید. با هرسطحی از زبان از بسیار مقدماتی گرفته تا حرفه ای، میتوانید در حین لذت بردن از بازی زبان بیاموزید و یا حتی آن را دوره کنید. حتی اگر تسلط خوبی هم بر زبان انگلیسی دارید میتوانید دانسته های خود را در سطح های پیشرفته و حرفه ای به چالش بکشید و آن را در بازی به رخ دوستانتان بکشید (مراقب باشید دعوایتان نشود!).

 

مزایای استفاده از اپلیکیشن هی یو 

 
  • تماس پیوسته با محتوای انگلیسی

  •  

اپلیکیشن آموزش زبان هی یو

 

مزیت استفاده از اپلیکیشن هی یو این است که میتوان به راحتی درگیری مداوم و پیوسته ای با محتوای انگلیسی پبدا کنید. یادگیری زبان انگلیسی هم مانند هر مهارت دیگر نیاز به تکرار و تماس پیوسته با محتوای انگلیسی دارد. از آنجایی که در حین بازی فرد دچار خستگی و یا کسالت نمیشود، تکرار و پیوستگی و زیادی با محتوای انگلیسی  ایجاد خواهد شد که این خود کلید طلایی موفقیت در یادگیری زبان انگلیسی است.

 

  • انگیزه بالا در یادگیری زبان 

  •  

اپلیکیشن آموزش زبان هی یو

 

مزیت دیگر تدوام انگیزه است. همه ما افرادی را میشناسیم که در ابتدای راه، یادگیری زبان انگلیسی را با انگیزه و اشتیاق دنبال کردند اما در میانه راه انگیزه خود را از دست دادند. در اپلیکیشن هی یو انگیزه شما بعد از هر برد و باخت دوچندان می شود. بعد از باخت به دنبال جبران در بازی بعد و برد از حریف هستید.بعد از هر برد هم به دنبال افزایش رتبه میان شرکت کنندگان دیگر.

 

  • یادگیری به صورت ناخودآگاه

  •  

اپلیکیشن آموزش زبان هی یو

 

اپلیکیشن هی یو طوری طراحی شده که شما را به طورناخودآگاه درگیر یادگیری زبان میکند. شما با انجام هر بازی صرف نظر از اینکه بازی را ببازید یا ببرید بدون آنکه متوجه باشید درحال یادگیری لغات، لهجه و حتی گرامر هستید. به عبارت دیگر برد و باخت در اپلیکیشن هی یو اهمیت ندارد. شما با انجام بازی در هر صورت برنده اید، چون درحال یادگیری هستید. چی بهتر از یک بازی دو سر سود!

 

  • جذابیت محتوا

  •  

نکته دیگری که در یادگیری زبان انگلیسی بسیار تاثیرگذار است، جذابیت محتواست. حتی اگر یادگیری کاملا به طور عالی و ناخودآگاه هم باشد، تا زمانی که بازی برایمان جذابیت نداشته باشد و چیزی جز سر و کله زدن با سوال های کسل کننده باشد، هرگز سراغ آن نمیرویم. اگر تصور میکنید بازی های طراحی شده در اپلیکیشن هی یو مانند کتاب های لغت متداول، شامل تعدادی لغت یا عبارات کسل کننده متنی است، سخت در اشتباهید.

 

اپلیکیشن آموزش زبان هی یو

 

در اپلیکیشن هی یو از محتوای جذاب فیلم های سینمایی در قسمت بازی استفاده شده است و جذابیت بازی را  دوچندان کرده. چه چیزی بهتر از اینکه هم فیلم ببینیم هم بازی کنیم و هم لذت آن را با دوستانمان شریک شویم و هیجان آن را چند برابر کنیم. یادگیری زبان لذت بخش تر از این هم میشود؟

 

چطور میتوان از امکانات اپلیکیشن هی یو استفاده کرد؟

 
 

اپلیکیشن آموزش زبان هی یو

 

در اپلیکیشن هی یو شما با برد و یا حتی  تساوی در هر بازی، تعداد مشخصی سکه دریافت خواهید کرد. با استفاده از این سکه ها میتوانید با استفاده از آن ها، در وبینار های آموزش زبان انگلیسی به صورت رایگان شرکت کنید، سوالات خود را در رابطه با زبان انگلیسی از استاد بپرسید، گزینه هایی که درباره شان مطمئن نیستید در بازی حذف کنید، و یا حتی به صورت رایگان از بسته های آموزشی هر سطح استفاده کنید.

 

آیا میتوان بدون بازی هم از امکانات اپلیکیشن هی یو استفاده کرد؟

 

شما نه تنها میتوانید از طریق بازی کردن سکه جمع آوری کنید و از امکانات بی نظیر اپلیکیشن هی یو استفاده کنید، بلکه میتوانید با دعوت دیگران به اپلیکیشن هی یو تعداد سکه های خود را افزایش دهید. ناگفته نماند که تنها با ثبت نام در اپلیکیشن و تکمیل پروفایلتان نیز تعداد زیادی سکه دریافت خواهید کرد. درنهایت هم میتوانید با رساندن تعداد سکه هایتان به مقداری مشخص، از دوره های رایگان آموزشی یک ماهه، سه ماهه و حتی نامحدود استفاده کنید.

 

آیا همه چیز در اپلیکیشن هی یو به بازی خلاصه میشود؟

 

پاسخ خیر است. اپلیکیشن هی یو فراتر از یک اپلیکیشن بازی است. شما در اپلیکیشن هی یو علاوه بر یادگیری از طریق بازی، میتوانید با خرید بسته های یک ماهه، سه ماهه و نامحدود، به طور جامع تر هم به یادگیری کلمات، مکالمات و گرامر مختص به هر سطحی بپردازید. همچنین میتوانید در هر سطحی که هستید، از دانسته های خود مطمئن شوید و سطح خود را ارتقا دهید.

 

اپلیکیشن آموزش زبان هی یو

 

علاوه بر تمامی این امکانات، اپلیکیشن هی یو از آموزش اصطلاحات و عبارات کاربردی هم غافل نشده. کاربران اپلیکیشن هی یو به صورت روزانه اصطلاحات پرکاربرد و متداول انگلیسی را به همراه معنی به صورت نوتیفیکیشن دریافت خواهند کرد. با این روش تمرین پیوسته و دائمی هرگز متوقف نخواهد شد و مسیر یادگیری همیشه رو به جلو و در حال انجام است.

 

بسته های آموزشی در اپلیکیشن هی یو شامل چیست؟

 

بسته های آموزشی در اپلیکیشن هی یو، شامل مجموعه ای از آموزش های گرامر ویدئویی در سطوح مختلف از خیلی مقدماتی گرفته تا پیشرفته و حرفه ای به صورت تماما ویدئویی توسط یک استاد باتجربه زبان است.

در این مجموعه گرامر سطوح مختلف با زبانی ساده، شیوا و صمیمی با مثال های متعدد آموزش داده می شود. علاوه بر این، این مجموعه شامل آموزش لغات به همراه تمرین های متنوع و همینطور آموزش و تمرین مکالمه با استفاده از فیلم های سینمایی نیز هست.

در این تمرین ها شما خود میتوانید به جای کاراکترها صحبت کنید، اسپیکینگ و لهجه خود را به طور پیوسته تقویت کنید.

 

مزیت یادگیری مکالمه با اپلیکیشن هی یو چیست؟

 

صحبت کردن به جای کاراکترها اثر بسیار مثبتی برروی یادگیری دارد. هنگامی که در ابتدا متن را به زبان انگلیسی گوش میدهید و سپس خودتان آن جملات را میخوانید و صدایتان را ضبط میکنید، با مقایسه صدای خود و صدای اصلی، نواقص و اشتباهاتتان مشخص خواهد شد. با مرور زمان این کار تاثیر بسیار زیادی بر روی لهجه و بیان درست شما خواهد گذاشت. پس از مدتی میتوانید دقیقا مانند صدای اصلی صحبت کنید. یعنی دقیقا مانند یک فرد انگلیسی زبان.

 

اپلیکیشن آموزش زبان هی یو

 

از طرف دیگر، مکالمات در اپلیکیشن هی یو به نحوی طراحی شده اند که ساختار های متناسب با هر سطح را دارند و دارای پیچیدگی نیستند. همچنین، از آنجایی که مکالماتی کاملا کاربردی هستند، میتوانید با تمرین، از آن ها در مکالمات واقعی روزمره نیز استفاده کنید.

 

کلام آخر

 

ترکیب یادگیری زبان انگلیسی با چاشنی هیجان یک بازی دو نفره در اپلیکیشن هی یو انتظار شما را میکشد.  لذت یادگیری با فیلم های سینمایی همراه با تمرین های مداوم روزانه اصطلاحات انگلیسی تقریبا تمام چیزی است که به آن احتیاج دارید.

هی یو، اپلیکیشنی است جذاب، پرهیجان و کاربردی، که همه جا در دسترس شماست. افرادی که با هی یو همراه شدند حالا به این باور رسیده اند که یادگیری زبان آنقدر ها هم که بزرگش میکنند کار سختی نیست. کافی است غرق در هیجان یک بازی دلچسب دو نفره شوید. یادگیری خود به خود اتفاق می افتد.